czwartek, 1 stycznia 2015

o tęsknocie znów

(Adenium obesum; Róża Pustyni)

Zbyt długo
Zbyt długo poszukiwałem mej ukochanej
Zbyt długo poszukiwałem mej ukochanej

Śnię o deszczu
Śnię o ogrodach wśród pustynnych piasków
Budzę się w bólu
Śnię o miłości, a czas przesypuje mi się przez palce

Ta pustynna róża
Każdy z jej płatków to tajemnicza obietnica
Ten pustynny kwiat
Żadna słodka woń nie nękała mnie bardziej niż ta

A kiedy się obraca…
Ten sposób, w jakim się porusza, w logice mych snów…
Ten ogień płonie…
I nagle dostrzegam, że nic nie jest takie, jak się wydaje

Masz moje życie
Nikt inny prócz Ciebie
Nikt inny prócz Ciebie
(Sting & Cheb Mami, Desert rose)


Tęsknisz? A może kiedyś tęskniłaś/łeś? Strasznie trudne uczucie. To taki brak w człowieku, wołający o wypełnienie. Chociaż jest strasznie drażniący, jak drzazga w stopie, ale przydatny. Nadaje cel, ukierunkowuje, pobudza, porusza. Wytrąca z apatii. Wtrąca w niepokój. W troskę. Zabiera słodkie ukojenie. Nie pozwala zapomnieć. Nie daje się zasiedzieć. Pozbawia kontroli. Wyciąga z egoizmu ku czemuś/komuś, co jest poza nami.

Dobrze jest tęsknić. Ale myślę, że nie dobrze jest tęsknić bez nadziei. 

Bo przecież ktoś tęskni za Tobą. Może już personalnie, a może jeszcze Cię nie zna, ale tęskni za miłością, którą możesz dać. Ktoś za Tobą tęskni. Ja w to wierzę. 

4 komentarze:

  1. Tęsknie. Bardzo tęsknie. Personalnie. I mam nadzieję, że ... też tęskni.

    A.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ktoś za mną? ;> Byłoby milusio, hah :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, to nie tylko milusie uczucie...

    OdpowiedzUsuń