niedziela, 25 stycznia 2015

Wioletta

I tak tu nie zaglądasz, więc nie dowiesz się, że

Wioletta - znaczy fiołek, pochodzenie włoskie.


 Zaprośmy tu jeszcze Jagodę Różę. 



Różę, mówię, a nie Yorka!


***
Wiem, że świat zrobił się bardzo prosty i dosłowny. Mam świadomość, że poezja nie jest w modzie (zajmuje za dużo znaków w smsie). Jednak gdy Ed Sheeran śpiewa: "I miiiiiss You!" - mnie to nie porusza, nawet pomimo wykrzyknika (choć Eda generalnie lubię za "I see fire"). A gdy u Stinga słyszę:
I dream of rain
I lift my gaze to empty skies above
I close my eyes, this rare perfume
Is the sweet intoxication of her love"
z wtórującym mu w tle Cheb'em Mami: 
"Zbyt późno, zbyt późno odnalazłem moją ukochaną"...
to rozumiem.

A tu dla porównania: 
https://www.youtube.com/watch?v=U3NIySFOMQw
https://www.youtube.com/watch?v=C3lWwBslWqg

6 komentarzy:

  1. A ja zaglądam. I czekam :) Monika;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja się cieszę, że zaglądasz i czekasz:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię poezję. Lubię Eda. Yorki mnie bawią. Jestem rozdarta po tym poście!! :D Ogólnie w gimnazjum miałam takie marzenie, że będę miała dwie córki: Malinę i Jagodę :D No, ale cóż...

    OdpowiedzUsuń
  4. Malina - jest takie imię??

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś w jakieś książce, którą czytałam bohaterka tak miała na imię :) A Jagodę znałam osobiście i tak sobie wtedy wymyśliłam.
    Malina istnieje, imieniny obchodzi 24 sierpnia, zdrobnienia do piaskownicy to np. : Malinka, Maliniunia, Malinusia, Malinuśka, Malineczka, Linka, Linunia, Linusia, Lina, Linuśka. Można w Internetach przeczytać też, że prawdopodobnie jest zdrobnieniem imienia Magdalena, powstałym na gruncie kilku języków wschodniosłowiańskich bądź w Skandynawii. Imię to otrzymało negatywną opinię Rady Języka Polskiego, ale:
    Malina Michalska – polska tancerka, propagatorka jogi
    Malin Moström – szwedzka futbolistka
    Malin Maria Åkerman – szwedzka aktorka i modelka
    Malin Baryard – szwedzka zawodniczka w jeździe konnej
    Malin Svahnström – szwedzka mistrzyni w pływaniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w Pippi Langstrumpf była służąca Malin, która nie zamiatała pod łóżkiem:)

      Usuń