poniedziałek, 15 czerwca 2015

Najpiękniejsze książkowo-filmowe KOCHAM CIĘ

"Przyrzekam kochać Cię przez całą wieczność: każdego dnia wieczności z osobna. Wyjdziesz za mnie?"
(Edward do Belli, Zmierzch, S. Meyer)

"Gdzie będziemy mieszkali?"
(Tomasz Judym do Joasi Podborskiej, Ludzie bezdomni, S. Żeromski)

"Basiu, zechceszże Ty mnie?"
(Pan Wołodyjowski do Basi, H. Sienkiewicz)

"Byłaś moim marzeniem"
(Julian do Roszpunki, Zaplątani)

"Ty i ja to jedno"
(Kovu do Kiary, Król lew 2: Czas Simby)

"Całuj mnie"
(Pieśń nad Pieśniami 1,2)

"Gdzie Ty pójdziesz, tam ja pójdę,
gdzie Ty zamieszkasz, tam ja zamieszkam, 
Twój naród będzie moim narodem,
a Twój Bóg będzie moim Bogiem."
(Rut do Noemi, Księga Rut, 1,16)

"  - Jestem Twoim przeznaczeniem? Powiedz! Jestem Twoim przeznaczeniem?
  - Jesteś czymś więcej, Ciri. Czymś więcej."
(rozmowa Geralta i Ciri, Miecz przeznaczenia, A. Sapkowski)

------------------------------------------------
- Kiedy się pobierzemy - będziesz ze mną tańczył? Uważam taniec, za bardzo przyjemne zajęcie.
- ...
- Jak możesz nie dzielić się ze mną tym, jakie myśli są w Twojej głowie?
- Dlaczego nie możesz się powstrzymać z ujawnianiem Twoich? Dlaczego musisz rządzić, gdy to ja chcę prowadzić? Kiedy będę chciał tańczyć - poproszę Cię do tańca. Kiedy będę chciał mówić, otworzę usta i będę mówił. Wszyscy ciągle dręczą mnie, bym więcej mówił. Dlaczego? Co dobrego jest w tym, że podzielę się z Tobą każdą moją myślą, odkąd wstanę z łóżka? Jakie dobro wyniknie z powiedzenia Ci, że czasem nie potrafię myśleć jasno ani wykonać porządnie mojej pracy? Co osiągnę mówiąc Ci, że jedyną chwilą, gdy boję się jak inni, jest ta, gdy myślę, że coś może Ci się stać? Dlatego jestem na tym ganku, Ivy Walker. Boję się o Twoje bezpieczeństwo bardziej, niż innych. I tak, zatańczę z Tobą w naszą noc poślubną. 
(Ivy i Lucius; Osada)


5 komentarzy:

  1. Pnp i Rt wygrywają:) Dokładnie te dwa są moimi ulubionymi wyznaniami miłości z Pisma. Ale trafiłaś!
    Mam jeszcze:
    Rachel do Rossa: "I got off the plane" <3
    hmm... nie mogę sobie przypomnieć więcej... chyba że...
    R. do P.: "Kochanie, jak dobrze mieć przewalone z Tobą."
    Tak, kiedyś opiszą to w książkach.
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kuś, siostra, nie kuś.

      Usuń
    2. "jak dobrze mieć przewalone z Tobą" wymiata :D M.

      Usuń
  2. "Ty i ja to jedno" to Simba do córki powiedział!! :D ale wszystkie teksty piękne, Majeczko, znalazłaś <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, nie tylko Simba do córki: https://www.youtube.com/watch?v=5XhufW7-c_k
      (minuta 3.04).

      Chociaż to materiał na długi post: dlaczego ukochany i ojciec mówią do niej to samo:)

      Usuń